
- Информация о материале
- Автор: Дендер
- Категория: Білім және ғылым
- Read Time: 1 min
- 97
Еліміздің он екі аймағынан 2 691 оқушы ағылшын тілінен бақ сынап, «KGL Contest» халықаралық олимпиадасына қатысты. Сайыстың бірінші кезеңінің нәтижесі көрсеткендей, біздің балалардың шет тілін меңгеру деңгейі айтарлықтай жоғары. Тестті 9 бен 17 жас аралығындағы оқушылар тапсырды. Сайысқа қатысу идеясын отандық мектептерге ағылшын тілі пәнінің оқулығын Оқу-ағарту министрлігінің МЖМБС талабына сай әзірлеген Қазақстандағы «Express Publishing» компаниясы ұсынған.
«KGL Contest» – барлық жастағы және түрлі деңгейдегі оқушылардың ағылшын тілін қаншалықты меңгергенін анықтауға арналған жалғыз халықаралық олимпиада (Ұлыбритания). Оның ерекшелігі – түрлі елдің балалары тестті бір күнде тапсырып, сынақ сұрақтарына қатысушының жасы мен шет тілін білу деңгейіне сәйкес құрастырылғанында. Олимпиада екі кезеңнен тұрады: алғашқысы биыл 15 ақпанда өтіп, оқушылар тест талабына сай сұрақтың дұрыс жауабын белгіледі. Pre A1 және А1 деңгейінің қатысушыларына 45 минут берілсе, ағылшын тілін жоғары – В1 және В2 деңгейінде білетіндерге жауап беруге 60 минут бөлінді. Бірінші кезеңнің нәтижесі бойынша олимпиадаға елімізден қатысқан 2 691 баланың 530-ы 90%-дық межелі деңгейді еңсеріп, екінші турға жолдама алды. Наурыз мерекесі қарсаңында – 15 наурызда олар оқуды, аудио тыңдауды және жазуды тексеруден тұратын ұзақтығы 60-90 минуттық екінші тестті тапсырды. «KGL Contest»-тің британдық бас кеңсесі шешуші кезеңнің нәтижесін алдағы сәуір айында жариялайды.
– «KGL Contest» халықаралық олимпиадасының екінші кезеңіне өткен 530 оқушы межеден өтуге жол ашатын 90% ұпай жинады. Анығын айтсақ, соның ішінде 25 баланың деңгейі – Pre A1, 78 баланікі – А1, 144 бала ағылшын тілін А2 деңгейінде меңгерген, ал 151 баланікі – В1 және 132 баланың деңгейі – В2. Аймақтарды салыстырсақ, екінші кезеңнің межесінен өткендердің саны жағынан көш бастағандар Алматы қаласы мен Қызылорда облысы – сәйкесінше, жалпы олимпиадаға қатысқандардың 412 және 42 оқушысын құраған. Себебі аталған өңірлер өте белсенді атсалысып, Алматыдан 2 038 және Қызылорда облысынан 303 адам тіркелді, – дейді дерекпен бөліскен «EDU Stream» халықаралық тіл академиясының Бас директоры Наталья Мұхамеджанова.
Қатысушы әр топқа жауапты супервайзер бекітілген. Олимпиаданы ұйымдастыру рәсімін бір күнге Ұлыбританиядағы бас кеңсе бекіткен, сұрақтарды жариялау, тест тапсыру және нәтижесін жинап, жапсырып «KGL Contest»-ке жіберу секілді қатаң ереже бойынша өткізілді. Содан соң баланың білімі адамның қатысуынсыз ақпаратты жинаумен айналысатын жүйе негізінде анықтады.
– Халықаралық олимпиаданың бірінші кезеңіндегі нәтижесінің ең жағымды тұсы – жас ұрпақтың ағылшын тілін бізге, ересектерге қарағанда академиялық деңгейде таза меңгергені. Тоғыз жыл бұрын елімізде орта білім саласында жаңартылған оқу бағдарламасын енгізгенде ағылшын тілінің оқу-әдістемелік кешенін әзірлеушілерге қойылған басты талап, оқушылардың шет тілін B2 көрсеткішіне – орташадан жоғарыға жеткізу болатын. «KGL Contest»-тің алғашқы кезеңінің бүгінгі нәтижесіне қарап, діттеген мақсатқа қол жеткіздік деп нық сеніммен айта аламыз, – дейді Наталья Мұхамеджанова.
Қазақстан оқушыларының ағылшын тілін қаншалықты меңгергенін тексеретін болсақ, «KGL Contest» халықаралық олимпиадасының осы нәтижелерін негізге алған дұрыс, дейді отандық мектептерге ағылшынмен қатар неміс, француз және орыс тілі пәндерінің оқулығын әзірлеген мамандар – «EDU Stream» сарапшылары. Неге десеңіз, тесттегі дерек айқын: сұрақтар баланың жасы мен шет тілін білу деңгейіне шақталған, кім және қай жақтан тапсырғаны және сұрақтар қалай құрастырылғаны туралы нақты ақпарат және тағы басқа талаптары айқындалған. Айта кету керек, «EDU Stream» – британдық «Express Publishing» баспасының еліміздегі эксклюзивті өкілі. Қазақстан мектептерінің 70% ағылшын тілін Оқу-ағарту министрлігінің жаңартылған білім беру мазмұны бағдарламасына сәйкес «Express Publishing» әзірлеген оқу-әдістемелік кітаптары бойынша оқиды.
Екінші кезең жеңімпаздарын «KGL Contest» халықаралық олимпиадасы 4 категория бойынша – А1 деңгейінің жеңімпазы, А2 деңгейінің жеңімпазы, В1 деңгейінің жеңімпазы және В2 деңгейінің жеңімпазы деп ағылшын тілін меңгерудің әлемдік стандартына сай анықтайды. Үздіктер ішінен оқ бойы озғандарды марапаттау рәсімі Афинада – «KGL Contest»-тің аймақтағы кеңсесінде өтеді. Екінші турда Қазақстан оқушылары жеңіске жетсе, «EDU Stream» халықаралық тіл академиясы ең үздік отандастарымызды Афинаға өз қаражатына алып бармақ.
Айгүл АХАНБАЙҚЫЗЫ
Сурет: ertenmedia.kz
АЛМАТЫ

- Информация о материале
- Автор: Дендер
- Категория: Білім және ғылым
- Read Time: 1 min
- 152
Астанада ауылдық тірек мектептері мұғалімдеріне арналған «Ауыл мектебі – жаңа мүмкіндіктер арнасы» атты алғашқы республикалық интенсив басталды. Іс-шараны Назарбаев Зияткерлік мектептері ұйымдастырды, деп хабарлайды Egemen.kz.
Ауыл мектептерін дамытудағы тірек мектептердің маңызы туралы Білім беруді тұрақты дамыту қоры Қамқоршылық кеңесінің төрайымы Күләш Шәмшидинова да ерекше атап өтті:
«Бұл жобаның екі негізгі мақсаты бар. Біріншісі – заманауи стандарттарға сай сапалы білім беру, ал екіншісі – оқушыларда болашақта қажет болатын дағдыларды қалыптастыру. Тірек мектептер тек жақсартылған инфрақұрылымның арқасында ғана емес, адами капиталды дамыту бағытындағы жүйелі жұмыстың нәтижесінде де даму орталығына айналып отыр. Олар өз айналасындағы басқа ауыл мектептерін біріктіріп, тәжірибе алмасуға, мұғалімдердің кәсіби деңгейін көтеруге ықпал етеді», деді ол.
NIS командасы ауылдық тірек мектептердің 500-ге жуық директоры мен пән мұғалімдеріне арналған мазмұнды бағдарлама әзірледі. Алдағы екі күн ішінде қатысушылар шеберлік сабақтары арқылы өздерінің идеялары мен тәжірибелерін ортаға салады. Жиын барысында мұғалімдер бірнеше маңызды бағыттарды талқылайды. Атап айтқанда, функционалдық және оқу сауаттылығын дамытуға арналған тиімді стратегиялар, мәтінді терең талдауға негізделген шағын жобалардың маңызы, STEM-технологияларын пәндік оқытуға енгізу тәсілдері, сондай-ақ өмірлік жағдаяттарға бейімделген тапсырмаларды құрастыру жолдары сөз болады.
Айта кетейік, «Ауылдық жерлердегі тірек мектептердің әлеуетін арттыру» жобасында «Назарбаев Зияткерлік мектептерінің» негізгі рөлі – педагогтерге әдістемелік қолдау көрсету. Бұл бағыт аясында мұғалімдердің кәсіби қажеттіліктерін анықтау, сабақтарға қатысып, бақылау жүргізу және кері байланыс беру, оқыту курстарын ұйымдастырып, өткізу, оқыту аяқталғаннан кейін де әдістемелік қолдау білдіру, оқушылардың әл-ауқатына байланысты мәселелерді бірлесе шешу, сондай-ақ мұғалімдердің Зияткерлік мектептер базасында тағылымдамадан өтуіне мүмкіндік жасау секілді маңызды міндеттер көзделген.
Жобаның ауыл мектептерін дамытудағы оң әсерін көрсететін жарқын мысалдардың бірі – Ұлытау облысы, Ұлытау ауданындағы №1 тірек мектебі. Оқу ордасының мұғалімдері түрлі білім беру байқауларына белсене қатысып, жоғары нәтижелерге қол жеткізіп жүр. Сондай-ақ өз тәжірибелерін республикалық деңгейде бөлісіп отыр.
Информатика пәні мұғалімі Маржан Аханова қазіргі таңда мұғалім үшін кәсіби дамудың мүмкіндіктері шексіз екенін айтады. Оның пікірінше, қазіргі заманғы мектептер тек білім беріп қана қоймай, оқушы мен ұстазға шабыт береді.
«Шәкірттеріміз республикалық және халықаралық байқауларда жеңіске жетіп, білім гранттарын иеленіп жүр. Соңғы үш жыл қатарынан мектебіміз облыста «Үздік олимпиадалық команда» атағын алып жүр. Ал менің «Қазақстан ұстазы» ұлттық сыйлығының 50 финалисі қатарына енуім – осы жобаның арқасында туған мүмкіндіктердің нәтижесі», деп атап өтті Маржан Аханова.
Еске сала кетейік, республикалық интенсив «Ауылдық жерлердегі тірек мектептердің әлеуетін арттыру» жобасы аясында өтіп жатыр. Бұл қайырымдылық бастама Оқу-ағарту министрлігінің қолдауымен «Назарбаев Зияткерлік мектептері» дербес білім беру ұйымы, Білім беру саласын тұрақты дамыту қоры және «Қазақстан халқына» қоғамдық қорының серіктестігімен жүзеге асып отыр.

- Информация о материале
- Автор: Дендер
- Категория: Білім және ғылым
- Read Time: 1 min
- 128
«Тұрғылықты жеріне қарамастан, әрбір баланың білім алуына қолайлы жағдай жасау – мемлекеттің міндеті»
Қасым - Жомарт Тоқаев, Қазақстан Республикасының Президенті
Қазақстанда тұрғылықты жеріне қарамастан әрбір баланың сапалы білім алуы үшін қолайлы, қауіпсіз әрі жайлы жағдайлар жасауға бағытталған тұрақты мемлекеттік саясат жүргізіліп келеді. Бұған соңғы жылдары жүзеге асырылып жатқан ауқымды мемлекеттік бағдарламалар да ықпал етуде.
Елде жаңа мектептердің құрылысы бұрын-соңды болмаған қарқынмен жүріп жатыр. Мемлекет басшысының тапсырмасы бойынша биыл төртінші жыл қатарынан жыл сайын 1000-ға жуық ауыл мектептері модернизациядан өтуде. Бұл балалар үшін оқу жағдайларын жақсартуға ғана емес, сонымен қатар қала мен ауыл мектептері арасындағы білім беру сапасындағы алшақтықты азайтуға мүмкіндік береді.
Соңғы үш жылда 4 мыңнан астам мектептің материалдық-техникалық базасы жаңартылды. 2 мыңнан астам білім беру ұйымында робототехника, химия, биология, физика және STEМ бойынша заманауи пәндік кабинеттер ашылды. Бір ғана 2024 жылдың қорытындысын алып қарар болсақ, 967 мектепте 1621 пәндік кабинет жабдықталды. Бұл бағыттағы жұмыстар әлі де жалғасуда, 2029 жылға қарай еліміздің мектептерінде кемінде 7000 заманауи пәндік кабинет ашу жоспарланған.
Білім беру сапасын арттырудың тағы бір маңызды факторы - цифрлық технологияларды енгізу болып табылады. Ұлттық бастамалар аясында мектеп оқулықтарының 100%-ы цифрлық форматқа көшірілді, ал мектептердің 95,2%-да жоғары жылдамдықты интернетке қолжетімділік айтарлықтай жақсарды. Білім беру платформалары енгізілуде, жасанды интеллект элементтері оқу процесіне интеграциялануда. Осы шаралардың барлығы оқушыларды болашақтың сын-қатерлеріне дайындауға және олардың бойында ерте жастан цифрлық дағдыларды қалыптастыруға бағытталған.
Білім беру сапасы педагогикалық қауымдастықтың кәсібилік деңгейімен де тікелей байланысты. Осы тұрғыда мемлекет тарапынан мұғалімдерді тұрақты түрде қолдау, олардың мәртебесін, материалдық әлеуетін арттыру бойынша атқарылып жатқан жұмыстарды да атап өту керек. 2020 жылдан бастап педагогтердің жалақысы 2 есеге артты, ал біліктілік санаттары бар мұғалімдерге ол үшін лауазымдық жалақысының 35%-дан 50%-ға дейін үстемеақы төленеді. Бүгінде орта білім беру жүйесінде жұмыс істейтін 400 мың педагогтің 300 мыңға жуығына осындай үстемеақылар төленіп келеді.
Ауыл мұғалімдерін қолдауға ерекше назар аударылуда, олардың жалақысы қалалардағы әріптестерімен салыстырғанда кем дегенде 25%-ға жоғары. Бұл өңірлерге білікті кадрларды тартуға ықпал етеді.
2023 жылдың қыркүйегінен бастап Президенттің тапсырмасы бойынша барлық бастауыш сынып және әлеуметтік осал топтар санатындағы оқушыларды тегін ыстық тамақпен қамту енгізілді. 1,7 миллион оқушыны қамтамасыз етуге жергілікті бюджеттерден 192 млрд теңгеден астам қаражат бөлінді. Сондай-ақ тамақтану сапасын арттыру мақсатында асхана қызметкерлеріне қойылатын талаптар күшейтілді, тегін тамақ алушылардың есебі автоматтандырылды, күнделікті бақылау енгізілді.
Сонымен қатар «Жалпыға бірдей білім беру» қоры аясында әлеуметтік осал санаттағы 510 мыңнан астам оқушы мектеп құралдарымен қамтамасыз етілген.
2025 жылдан бастап жекеменшік мектептердің оқушылары үшін де әлеуметтік қолдау шараларын енгізу көзделуде.

- Информация о материале
- Автор: Дендер
- Категория: Білім және ғылым
- Read Time: 1 min
- 58
Елімізде 2023-2024 оқу жылынан бастап жоғары сынып оқушыларына жұмысшы мамандықтарының негізін үйретуге бағытталған пилоттық жоба іске асырылып жатыр, деп жазады Egemen.kz.
Еліміздің 17 өңірінде іске қосылған жоба жергілікті бюджет есебінен қаржыландырылады. Бастама мектептің білім беру жүйесінің практикалық бағытын күшейтуге және жастардың жұмысқа ерте орналасуына мүмкіндік жасауды көздейді.
«Кәсіптік даярлық колледждер базасында, ал жалпы білім беру пәндерін меңгеру мектепте басталады. 11-сыныпты бітіргеннен кейін оқушылар аттестат қана емес, орта техникалық білім туралы дипломын да алады», дейді Техникалық және кәсіптік білім департаментінің директоры Әсет Мұханбетов.
Пилоттық жобаға 150-ге жуық колледж және мектеп қатысуда. Жоғары сынып оқушылары еңбек нарығы үшін қажетті бағыттар бойынша білім алады, оның ішінде тамақтануды ұйымдастыру, автокөлікке техникалық қызмет көрсету және жөндеу, тігін өндірісі және киімді модельдеу, киім дизайны, графикалық және мультимедиялық дизайн, дәнекерлеу ісі, жиһаз өндірісі, шаштараз қызметі қамтылған.
Бүгінгі таңда жобаға 2 мыңға жуық оқушы қатысып жатыр. Биыл 905 түлек кәсіби біліктілікпен қатар еңбек нарығына бірден шығуға мүмкіндік беретін колледж дипломын да қоса алады. Жоба техникалық және кәсіптік білім беру жүйесін трансформациялауға, экономиканың нақты секторының қажеттіліктеріне бағдарланған бәсекеге қабілетті адами капиталды қалыптастыруға арналған мемлекеттік стратегиялық бағыт шеңберінде іске асырылады.

- Информация о материале
- Автор: Дендер
- Категория: Білім және ғылым
- Read Time: 1 min
- 87
Елімізде жұмысшы мамандықтар жылы жарияланғалы бері түрлі іс-шаралар қолға алынып, небір жобалардың жоспары жасақталып жатқаны белгілі. Дегенмен, жұмысшы мамандықтар жылын әдеттегідей түрлі акция, форумдармен өткізе салуға болмайды. Түрлі деңгейдегі Алғыс хат пен марапаттар беріп, әлеуметтік желілерге жариялау да жай науқандық шара болып қалады. Ең абзалы – қарапайым жұмысшылардың жалақасы мен мәртебесі қатар көтерілетіндей іс-шаралар қолға алынғаны жөн. Одан бөлек, жұмысшы мамандықтарды оқытатын оқу орындарына да реформа жасалып, колледждер студентке тек диплом емес жұмыс тауып беретіндей әлеуетті болуы керек. Бұл орайда, ауданда Қызылқоға аграрлы-техникалық колледжі жұмыс жасайтындығы белгілі. Соңғы уақытта Сағыз ауылында орналасқан аталмыш оқу орнын реформа жасау мақсатында аудан орталығына көшіру мәселесі айтыла бастады. Осы ретте, «Тарихы терең колледжді көшіру қаншалықты орынды, реформа жасаудың басқа қандай жолы бар?» деген заңды сауал туындары хақ. Міне, осы және басқа да сауалдарға іздегенді жөн көрдік.
Заманға сай жаңаруда
Тарихқа көз жүгіртсек, Қызылқоға аграрлы-техникалық колледжі 1959 жылдың 11 мамырында «УМСХ-112» деген атаумен Приморье МТС жанынан құрылған. Училище ашудағы басты мақсат – жаңадан құрылып, ірілендірілген ұжымшар, кеңшарларға механизатор дайындау. Алғашында 320 студент оқыған. Училищенің алғашқы директоры Николай Ким болды. Содан бері алпыс бес жылдан астам уақыт өтті. Аталмыш оқу орнында аудан, облыстың дамып-өркендеуіне үлес қосқан небір мықты түлектер түлеп ұшты. Атап айтқанда, Социалистік Еңбек Ері Кісебай Асабаев, ауыл шаруашылығының озаттары Атырау Жұмиев, Кәдірбек Сұлтанов, Артельбай Құлымғариев, Мәтжан Көпбергенов, Қалиболла Ахметниязов, Қошан Дүйсемұратов, Жаукен Түркістанов, Айсұлу Баетова, Жоламан Рашқалиев, аудан әкімі болған Есенгелді Нұршаев, жазушы Марат Мәжитовтер осы колледжден білім алып шыққан. Колледж директоры Шалқар Қасымовтың айтуынша, соңғы жылдары оқу орнының материалдық-техникалық базасы жаңарып, ғимараттары күрделі жөндеуден өтіп, білім алушыларға барынша жағдай жасалуда. Қазіргі таңда колледжде 6 мамандық, 10 біліктілік бойынша 160 студент білім алуда. Олардың арасында 107 студент Сағыз ауылынан болса, 37 студент ауданымыздың өзге ауылдарынан келіп оқуға түскен. Сол сияқты Ақтөбе облысынан – 14, Қызылорда мен Маңғыстау облысынан – 1 студент бар. Ауыл шаруашылығын механикаландыру мамандығы бойынша – 77, дәнекерлеуші мамандығында – 15, электромонтер мамандығында – 18, тігін өндірісінде – 15, тамақтандыруды ұйымдастыру мамандығында 35 студент білім алуда. Студенттер колледж асханасында бір мезгіл ыстық тамақпен қамтылып, ай сайын оқу үлгеріміне байланысты 42 мың теңге көлемінде шәкіртақы алады. Оқу орнының жалпы аумағы 4,788 шаршы метр болса, жобалық қуаты – 380 орындық. Одан бөлек спорт зал, кітапхана, акт зал, асхана студенттерге қызмет етеді. Бұған қоса, биыл қайта жаңғырту бағдарламасы аясында колледждің өндірістік-техникалық қамту ғимараты жаңа заманауи оқу-жаттығу құралдарымен қамтылатын болса, жатақхана мен №3 оқу корпусын жөндеуге жобалық-сметалық құжаттама жасауға қаржы бөлінеді. Сол сияқты, колледж бен «Ембімұнайгаз» акционерлік қоғамы арасындағы жасалған меморандум аясында 3 студент – электрмонтер, 3 студент электргазбен дәнекерлеуші мамандығы бойынша «Қайнармұнайгаз» мұнай-газ өндіру басқармасында тәжірибеден өтуде. Сонымен қатар, колледждің 5 студенті Астана қаласында жұмысшылар жылына орай ұйымдастырылған фестивальға қатысып қайтты. Бір сөзбен айтқанда, 65 жылдан астам тарихы бар бұл оқу орны жаңа заманға сай жаңғырып, жаңару үстінде.
Жері белгіленді, жобасы белгісіз
Соңғы уақытта Сағыз ауылындағы бұл колледждің болашағына қатысты түрлі пайымдар мен болжамдар айтыла бастады. Дәлірек айтқанда, былтыр желтоқсан айында аудан әкімі Қанат Әзмұханов Сағыз ауылының тұрғындарымен кездескенде Қызылқоға аграрлы-техникалық колледжінің жұмысын жандандыру мақсатында аудан орталығына көшіру мүмкін екендігін айтып қалды. Ал, Сағыздағы қазіргі ғимараты филиалы болып жұмысын жалғастыруы мүмкін. Міне, осы әңгіме көтерілгелі сағыздық ағайыннан маза кетті. Ауылдарындағы тарихы бай іргелі оқу орнының жылы орнын суытып, аудан орталығына көшірудің мәнін ұғар емес. Биылғы қаңтар айында мәжіліс депутаты Серік Ерубаев ауданға іссапармен келіп, Мұқыр ауылында тұрғындармен кездескенде сағыздық ағайынның аманатын арқалап келген ардагер ұстаз Ақниет Жанбосынов: «Тамыры терең, тарихы бай бұл оқу орнынан талай түлек қанаттанып, ауданның, облыстың дамуына зор үлесін қосты. Әсіресе, колледждің ауданның ауыл шаруашылығы саласына маман дайындауда сіңірген еңбегі зор. Бұл оқу орнына тек аудан емес, көршілес Ақтөбе облысынан да студенттер келіп оқиды. Енді осы оқу орны Миялы ауылына көшеді дегенді естідік. Әрине, сағыздық ағайын, бұл бастаманы қолдамайды. Өйткені, мұнда қаншама ұстаз жұмыс жасап жатыр. Олардың жылы орнын суытып, аудан орталығына ауыстырғаннан қандай пайда? Ең дұрысы – аталмыш оқу ордасын бұрынғыша Сағыз ауылында қалдырып, қайта заманауи құрал-жабдықтармен қамтып, жұмысын жандандыру керек» деген пікір білдірді. Сол кезде бұған жауап берген аудан әкімінің орынбасары Ерболат Иғали Сағыздағы колледжді аудан орталығына көшіру мәселесі әзірге жоба екендігін тілге тиек етті. Содан бері екі айға жуық уақыт өтті. Сағыздық ағайынның алаңдаушылығын естіп, аталмыш мәселенің анық-қанығына жету үшін аудан әкімінің орынбасары Ерболат Иғалиға хабарласқан едік. Ол:
– Қазіргі таңда, Қызылқоға аграрлы-техникалық колледжін аудан орталығына көшіру бойынша алғашқы жұмыстар жасалуда. Дәлірек айтқанда Миялы ауылдық округінен колледж ғимаратын салуға жер белгіленіп қойды. Дегенмен, оның әлі толыққанды жобасы жасақталған жоқ. Жоба жасақтау үшін қаржыға сұраныс беріледі. Ол шешілгесін ғимараттың жобалық-сметалық құжаттамасы жасақталуы керек. Одан әрі мемлекеттік сарапатамадан өтуі қажет. Содан кейін барып құрылысқа қажетті қаржы сұратылады. Яғни, бұл ұзақ процес. Жоғарыда айтқандай колледждің әзірге тек жері белгіленіп тұр. Ал, ғимараттың салыну, салынбауы жоба мен қаржыға тіреледі. Бір сөзбен айтқанда, әзірге белгісіз, - дейді.
Жұмысшы мамандықтар жылы басталғалы ауданда осы колледж дауынан басқа іргелі жоба қолға алынғанын байқамадық. Бұл мәселеде, сағыздықтар оқу орнының бұрынғыша жұмысын жалғастыра беруін сұраса, аудан басшылығы жаңа заманға сай бейімдеу мәселесін алға тартады. Шынтуайтына келгенде, сонау Кеңес үкіметі кезеңінен бері аудандағы жалғыз оқу орны болып қалыптасқан колледжді бір ауылдан екінші ауылға көшіру жұмысшы мамандықтардың мәртебесін асыра қоймасы анық. «Келісіп пішкен тон келте болмайтындығы» сияқты бұл мәселеде де бір жақты шешім қабылдамай ортақ мәмілеге келген жөн.
Дулат ҒҰБАЙДУЛЛИН
Қызылқоға ауданы
Сіз не дейсіз?
Тарихқа қиянат жасамайық!
Мен бұл оқу орнында 1981-2019 жылдары қызмет еткен адаммын. Ол кезде колледж емес училище болды. Соған қарамастан ол жылдары 24 топ 600 балаға дейін оқыды. Спорттан да, өнерден де облыс көлемінде алдыңғы қатарда болдық. Ол кезде оқу орнын Құлмағанбет Қоданов басқарды. Бір ғажабы ол заманда бізден диплом алған адам жұмыссыз қалмайтын. Сол кезде бітіргендер басқа екінші оқу орнын оқымастан бірден мамандығы бойынша жұмысқа кіріп кететін. Бізден білім алған бір студент «Мен мұны училище емес университет деп атар едім. Себебі, жоғары оқу орнын бермеген білім мен тәрбиені осы оқу орнынан алдым. Бітірген бойда мамандығым бойынша жұмысқа орналассып, тәуір табыс таптым» деп мақтап отырғанын өз құлағыммен естідім. Бұл оқу орнының дамып, өркендеуі жолында аянбай еңбек еткен жандар аз болмады. Мәселен, Амандық Өтемғанбетов колледжді сақтап қалуға бар күш-жігерін салса, Әлім Үсенов, Сүндет Алауов, Қойшыбаев Мадияров, Әнес Тастеміров, Орақ Күнжарықовтар оқу орнының білімі мен тәрбиесі жолында жанын сала еңбек етті. Әбділқайыр Молдашов басшылық жасағанда мектептерді аралап жүріп, 4-5-ке оқитын оқушыларды тарта білді. Біз жұмыс жасаған жылдары тәртіп те қатаң болды. Сырттан келіп оқитын балалардың қауіпсіздігі мен алаңсыз білім алуы үшін түнгі он екіге дейін кезекшілікте тұратынбыз. Қатаң тәртіптің арқасында Ақтөбе, Қызылорда облыстарынан да студенттер келіп оқитын. Қысқасы бұл оқу орнының жас ұрпақ үлгі алатын орны ерекше. Ең бірінші бұл колледж – тарихи ғимарат. Себебі, жазушы да, ғалым да, аудан әкімі де білім алған. Сондықтан колледжді аудан орталығына көшіру тарихқа қиянат жасау деп білемін.
Ақниет ЖАНБОСЫНОВ,
ардагер ұстаз
Халық қарсы
Бұл оқу орнына заманында сонау Молдова мемлекетінен келіп оқығандар болған. Осыдан-ақ, аудан, облыс емес еліміз үшін қаншалықты маңызды екендігін біле берген жөн. Ол кездері колледждің материалдық-техникалық базасы керемет болатын. Әкімшілік ғимаратынан бастап жатақханасы, үлкен спорт залы, акт залы, асханасы, көлікжайы тіпті моншасына дейін болды. Алпыс-жетпістей адам жұмыс жасаған ең іргелі ұжым болғанына біз куәміз. Бұдан бөлек, осы жерден бағыттама алып, жоғары оқу орнына түсіп, ғалым атағын алған азаматтар да болған. Кейіннен бұл оқу орнының жұмысы қожырап кеткені рас. Екі мыңыншы жылдардың басында үлкен ғимараты болды. Оны «ескі» деп бұзып алды. Бұрын бүкіл оқу тәжірбиелік жұмыстарының бәрі сонда өтетін еді. Қазір оқу тәжірбиелік корпусы жетпегендіктен типтік жобадағы жатақхананың бір жағын оқу корпусы қылып пайдаланып отыр. Ал, соңғы бір-екі айда мерзімде «Оқу орнын аудан орталығына көшіреміз» деген әңгіме шықты. Бұл қалай болғаны сонда? Бұрыннан өзіндік жолы қалыптасқан оқу орнын көшіргеннен кім, не ұтады? Қайта, қып-қызыл шығын ғой. Аудан орталығына көшіру үшін пәлен миллиард теңгеге оқу корпустары мен жатақхана салу керек. Одан қалды жан-жақтан маман тартып, оларды баспанамен қамту мәселесі тағы бар. Мұның бәрі қыруар қаржыны талап етеді. Мемлекеттің өзі бюджеттің тапшылығын сезініп отырғанда, колледжді көшіру нағыз шығын болады. Бұл жерде жақсы болсын, жаман болсын негізі қаланған, өзіндік жолы қалыптасқан Сағыздағы оқу орны бұрынғыша тұра бергені жөн. Одан да, қазіргі оқу ғимаратының базасын дұрыстап, дұрыс методикалық оқытуда қолға алған жөн. Егер колледжді Миялыға көшіретін болса, қаншама адам жұмыссыз қалады. Сағыз ауылында онсызда жұмыс орны аз. Оқу орны көшіп кетер болса ауылда жұмыссыздардың саны көбейеді. Колледжді көшірудегі тағы бір сылтау – «Сағыздың балалары тентек, басқаларға сабақ оқытпайды» деген пікір екен. Сонда баладан қорқып, оқу орнын ауыстыру деген естіген құлаққа ұят емес пе?! Тентекті түзейтін тәртіп сақшылары мен заң бар. Ал, ақиқатын айтар болсам көшіру мәселесіне Сағыз ауылының халқы қарсы болып отыр. Халық үніне құлақ асып, бұл жобаны осы жерден тоқтатқан жөн.
Жәнібек АРАЛБАЕВ,
ғалым, ауыл жанашыры

- Информация о материале
- Автор: Дендер
- Категория: Білім және ғылым
- Read Time: 1 min
- 70
Сәфи Өтебаев атындағы Атырау мұнай және газ университетінің ғалымдарының өнеркәсіптік ағынды суларды тазалау бойынша патент алуы – аймақтық ғылыми-техникалық әлеуеттің жоғары екенін көрсететін маңызды жетістік.
Мұндай зерттеулер экологиялық мәселелерді шешуге және табиғи ресурстарды тиімді пайдалануға оң әсер етеді. Қазіргі таңда экология мен табиғат қорғау саласында инновациялық шешімдерге сұраныс жоғары болғандықтан, университеттің жасаған ғылыми жұмыстары өте өзекті.
Ғалымдардың мұнай қалдықтарын тазартуда табиғи сіңіргіш материалдарды пайдалану идеясы ерекше назар аудартады. Әсіресе, малдың қылын қолдану сияқты тұрмыстық және экологиялық тұрғыдан тиімді әдістің ұсынылуы ғылыми жаңалық болып табылады. Сонымен қатар, таза оттегімен аэрациялау әдісінің тиімділігі де өнеркәсіптік ағынды суларды тазартуға жаңа жол ашатындығын көрсетеді.
Бұл жетістіктердің Қазақстандағы ғылым мен білімнің дамуына, сонымен қатар жас ғалымдардың шығармашылығына қолдау көрсетуге үлкен ықпал еткені сөзсіз. Университеттің ғылыми зертханалары мен жобаларының болашақта өнеркәсіпке енгізілуі, жаңа технологиялардың дамуына, сондай-ақ аймақтық экология мен экономикаға пайда әкелетіні күмәнсіз.
Әсел ТАБИҒАТОВА