- Информация о материале
- Автор: Дендер
- Категория: Білім және ғылым
- Read Time: 1 min
- 134
Президент Қ.Тоқаев елімізде өткен педагогтер съезіне қатысып, ел болашағы жарқын, дамыған мемлекетке айналу үшін мұғалімдер қауымы аянбай еңбек етіп жүргенін атап өткен еді. Мемлекет басшысы ұстаздардың әлеуметтік жағдайын жақсартуға, беделін арттыруға мемлекет тарапынан ерекше көңіл бөлініп жатқанына назар аударды.
Соңғы төрт жылда ұстаздардың жалақысы екі есе өсті. Балабақша тәрбиешілерінің айлығы 30 пайызға көбейіп, еңбек демалысы да ұзартылды. Мұғалімдер міндетіне кірмейтін артық жұмыстың бәрі алынып тасталды. Ұстаз кәсібін, біліктілігін арттыру мәселесіне ерекше назар аударылып жатыр. «Болашақ» бағдарламасымен үш жылда 220-ға жуық педагог шетелде оқып келді. Соңғы кездері мұғалім мамандығын таңдаған жастарға қойылатын талап күшейді. Осы саладағы студенттердің шәкіртақысы 2,5 есе көбейді. Бүгінде педагогика саласы ғылымның ең маңызды тармағына айналып отыр. Осы ретте Мемлекет басшысы ұстаздар біліктілігін арттыру қажет екенін атап өтіп, педагогтардың бүгінде тек пәнді ғана үйретіп қана қоймайтынын, олар балалардың әлеуметтік дағдылары мен эмоциялық интеллектісін дамытуға ықпал ететінін айтты.
Қазақстанда жыл сайын 400 мыңнан астам бала өмірге келеді. Бұл қуанышты жайт. Алайда демографиялық өсу қарқыны білім беру жүйесіне үлкен салмақ түсіреді. Тәуелсіздік жылдары елде 2300-ге жуық мектеп салынды. Үш ауысыммен оқу жүйесі әлі күнге дейін бар. Көптеген мектептің техникалық жағдайы ескірген. Елімізде «Жайлы мектеп» жобасы жүзеге асырылуда. Мемлекет басшысы елдің кәсіпкерлерімен кездесу барысында қайырымдылық ретінде облыс, қалаларда мектеп салу мәселесін қозғағанын білеміз. Президент мектепті ең қауіпсіз орынға айналдырудың білім ошақтарының бәріне дабыл қағу, бейнебақылау жүйесін орнатудың маңызды екенін еске салды. Мектеп оқушылары арасында белең алған буллинг, әлімжеттік, зорлық-зомбылық көрсету проблемалары да Мемлекет басшысы назарынан тыс қалмады.
Тағы бір маңызды міндет – қала мен ауыл мектебіндегі білім сапасының теңсіздігін жою. Ауыл мектептерін зияткерлік, қоғамдық орталық ретінде дамыту маңызды екенін айтты. Мектеп бірнеше әлеуметтік нысан рөлін атқарады. Онда қоғамдық жиындар, мәдени іс-шаралар, спорт жарыстары да өтеді. Президент білім беру үдерісін цифрландыру қарқынын жеделдету қажет екенін еске салды. Цифрландыру шешімдері озық педагогикалық тәжірибені тез әрі тиімді түрде кеңінен таратуға мүмкіндік береді. Сол арқылы тіпті шалғай аудандардағы оқушыларды еліміздің, әлемнің үздік ұстаздарының материалдарын, сабақтарын қамтамасыз етуге бағытталады. 2027 жылға дейін интернет желісі әлі тартылмаған мектептердің бәрін жылдам жоғары интернетке қосу қажет екенін де айтқан еді.
Оқушыларға озық біліммен қатар өнегелі тәрбие беру керек. Мемлекет тірегі – адал азаматтар. Елде осы қағидаға негізделген жаңа қоғамдық этика орнығуы тиіс. Мектеп ізгілік қағидаларын, адамзатқа ортақ құндылықтарды балалар бойына сіңіретін орталыққа айналуы тиіс. Қазақстан- зайырлы мемлекет. Бұл қағида барлық білім беру мекемелерінде қатаң сақталуы тиіс. Мектеп – білім ордасы. Балалар мектепке білім алу үшін барады. Ал діни ұстаным – әр азаматтың жеке мәселесі, өз таңдауы. Елде дін бостандығына заңмен кепілдік берілген. Бала есейіп, дүниетанымы толық қалыптасқан соң өз таңдауын жасағаны дұрыс. Ең бастысы, көзқарасы айқын, санасы сергек, дәстүрге берік ұрпақ тәрбиелеу керек.
Президент «Әділетті Қазақстан: құқық тәртібі, экономикалық өрлеу, қоғамдық оптимизм» Жолдауында білім саласына ерекше тоқталды. Жыл сайын мектептерді жаңа үлгідегі технологиялармен жабдықтау, балабақша, мектеп, колледж, ЖОО педагогтерінің жалақысын көтеру, мұғалімдікте оқитын студенттер шәкіртақысын арттыру, салаға бөлінетін гранттар санын көбейту секілді игілікті істер артып келеді. Жолдауда мұғалімдер біліктілігін арттыруға, әлеуметтік мәртебесіне көңіл бөлінген. Сондай-ақ білім саласындағы мәселе орта білім беру жүйесін жетілдіру болып табылады. Жолдауда «ел кадрлық әлеуетін арттыру ісінде орта білім беру жүйесі өте маңызды рөл атқарады» деп, «Жайлы мектеп» ұлттық жобасы жүзеге асырылып, 2025 жылдың соңына дейін заманауи үлгідегі 217 мектеп пайдалануға беріледі деп жоспарланғаны да айтылды. Сала мамандарына маңызды міндеттер жүктелді.
Осы орайда ауданның білім саласында атқарылған жұмыстарына тоқталып кетуді жөн көрдік. Бүгінде ауданымызда 1052 педагог еңбек етеді. Атап айтсақ, мектептерде – 745 педагог, бөбекжай-бақшаларда – 245, қосымша білім беру ұйымдарында- 40, психологиялық-педагогикалық түзеу кабинетінде -13, аудандық білім бөлімінде- 9 педагог. Педагогтардың 930-ы – жоғары білімді, 118-і арнаулы орта білімді мамандар. Біліктілік санаттары бойынша жіктесек, басшылық қызмет бойынша 5 адам – І біліктілік санатты, 6-ы – ІІІ біліктілік санатты. Басшы орынбасарлары бойынша 8-і – І санатты, 12-сі ІІ санатты, 11-і ІІІ санатты. Сонымен қатар педагогтар бойынша «педагог-шебер» біліктілік санаты – 3, «педагог-зерттеуші» – 174, «педагог – сарапшы» – 194, «педагог- модератор» – 185. 2024 жыл бойынша 407 педагог және оларға теңестірілген тұлғалар біліктілік санаттарын көтерді.
- Жаңа 2024-2025 оқу жылына конкурс негізінде барлық білім беру ұйымдарына 59 педагог жұмысқа орналасты, оның 15-і – жас маман. Қазіргі уақытта білім беру ұйымдарына 15 педагог қызметкерге қажеттілік бар. Осыған байланысты облыстық Білім беру басқармасына және жоғары оқу орындарына сұраныстар жіберілді. Жұмысқа орналастыру бойынша мамандар жәрмеңкесі 2025 жылдың наурыз айынан басталады. 2023-2024 оқу жылында 14 педагог 345 000 теңге көлемінде біржолғы көтерме жәрдемақыға ие болса, төрт педагог тұрғын үй алу үшін 5,175 000 теңге көлемінде бюджеттік несие алды. Педагогикалық әдепті сақтау мақсатында барлық білім беру ұйымдарында педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестер құрылып, өз қызметін қолданыстағы заңнамаларға және объективтілік пен әділдік, әдептілік қағидаларын басшылыққа алып, атқарып жатыр. Кеңес құрамы үлгілік қағидаларға сай тағайындалған. Аудан педагогтері тарапынан оның кәсіптік қызметін жүзеге асыруға кедергі келтіргені туралы өтініштер түспеді, кәсіби құқығы мен материалдық құқығын шектеу туралы фактілер анықталмады. Ауданның барлық педагогтеріне ұзақтығы күнтізбелік 56 күн жыл сайынғы ақы төленетін еңбек демалысы, жылына бір рет кемінде бір лауазымдық айлықақы мөлшерінде сауықтыруға арналған жәрдемақы беріліп төленуде. Ауылдық жерде еңбек ететін мұғалімдердің жалақылары 25 пайызға арттырылды. Сондай-ақ республика бойынша педагогтің жалақысы 2020-2023 жылдар аралығында әр жылы 25 пайыздан, төрт жылда 100 пайызға еңбекақысы өсті. Аудан педагогтерінің кәсіби қызметтегі міндеттерін толық орындауы, педагогикалық әдептің негізгі қағидаларын сақтау, олардың педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестер тарапынан қатаң қадағаланады, -дейді аудандық білім бөлімінің басшысы Венера Берікқызы бізбен әңгімесінде.
Қыркүйек айынан бастап тұрмысы төмен отбасынан шыққан балаларға арналған «Цифрлы ұстаз» жобасы іске қосылды. Жоба аясында 15 мектептің 620 оқушысы қосымша біліммен қамтылады. Ерекше балаларға көрсетілетін мемлекеттік қызметтер «МаLaHiT» бірыңғай платформасы арқылы автоматтандырылды. Бүгінде отбасыларда 21 жетім бала тәрбиеленіп жатыр.
А.ҚУАНЫШҚАЛИЕВА
- Информация о материале
- Автор: Дендер
- Категория: Білім және ғылым
- Read Time: 1 min
- 106
Салтанатты рәсімге қала әкімі Шәкір Кейкін мен Сафи Өтебаев атындағы Атырау мұнай және газ университетінің ұжымы қатысты, - деп хабарлайды Өңірлік коммуникациялар қызметі.
Полигонда жер қойнауын барлаудан бастап мұнай өнімдерін өңдеуге дейінгі барлық өндірістік жұмыс атқарылады. Мұнда озық үлгідегі зертханалар, оқу-өндірістік алаңдар, тәжірибе жасауға арналған қондырғылар мен инновациялық шешімдерді тестілеу алаңдары қарастырылған.
- Соңғы үш жарым жыл бойы біз аянбай еңбек етіп, оқу-өндірістік полигон құруды мақсат еттік. Бүгінде осы мақсаттың алғашқы кезеңіне куә болып отырмыз. Бұл уақыт капсуласы біздің келешекке қалдырған аманатымыз, студенттердің болашақ буыны үшін жаңашылдыққа ұмтылуымыздың символы, - деді С.Өтебаев атындағы Атырау мұнай және газ университетінің ректоры Гүлзада Шакуликова.
Оқу полигоны келесі оқу жылы қолданысқа беріледі деп күтілуде. Айта кетейік, құрылыс жұмыстары «Ембімұнайгаз» компаниясының қолдауымен жүзеге асады.
- Информация о материале
- Автор: Дендер
- Категория: Білім және ғылым
- Read Time: 1 min
- 106
Атырау облысы білім басқармасының таланттарды анықтау және қолдау орталығының директоры болып Қайырғали Сүйіндікұлы Әзілов тағайындалды, деп хабарлайды AtyrauPress.
Ұжымға жаңа басшыны облыстық білім басқармасының басшысы Марат Әбуов таныстырды.
Қайырғали Әзілов-педагогика ғылымдарының магистрі.
2009-2010 жылдары С. Алтынсарин орта мектепбінде тарих пәнінің мұғалімі болып жұмыс істеді. ;
2010-2015 жылдары-үш тілде оқитын дарынды балаларға арналған № 30 мектеп-гимназиясы директорының орынбасары;
2015-2017 жылдары-Ю. Гагарин атындағы орта мектепте директор орынбасары;
2017-2021 жылдары - А. Байтұрсынова атындағы № 23 орта мектептің директоры.
2021 жылдан бастап бүгінгі күнге дейін № 41 мектеп-гимназиясының директоры болып жұмыс істеді.
Жанат Шаяхметов
- Информация о материале
- Автор: Дендер
- Категория: Білім және ғылым
- Read Time: 1 min
- 156
Жылыой ауданының екі мектебінің оқушылары IT-технологияларды қолдану бойынша шеберлік сыныптарына қатысты, деп хабарлайды Өңірлік коммуникациялар қызметі.
Жылыой ауданында екінші жыл бойы IT және цифрландыру мәселелері бойынша колледждер мен жалпы білім беретін мектептерді қолдау бағдарламасы жүзеге асырылуда. Өткен жылы ТШО-ның цифрлық бөлімінің мамандары Құлсары қаласы колледжінің оқушыларына ашық сабақтар өткізсе, биылғы жылы аудан орталығының екі мектебінің оқушылары үшін шеберлік сабағы N6 Пушкин атындағы жалпы білім беру мектебінде және N12 Сатыбалдиев атындағы жалпы білім беру мектебінде өтті.
Ұйымдастырушылардың айтуынша, Құлсары қаласындағы колледждер мен мектептерді қолдау бағдарламасы компанияның әлеуметтік жауапкершілігін көрсетуге, болашақ мамандарды дамытуға, сондай-ақ IT-технологиялар саласын жас буын арасында танымал етуге бағытталған.
⁃ Шеберлік сағаттары шеңберінде презентациялармен бірге IT - мамандар өндірісте қолданылатын құрылғылардың-компьютер, радиоқабылдағыштар, планшеттер, quest және Hololens виртуалды шындық дулығасының жұмысын көрсетті. ТШО цифрлық бөлімінің қызметкерлері оқушыларға цифрлық технологияларды қолданудың нақты мысалдарын көрсетті. Бұл оқушыларды ақпараттық технологиялар саласын одан әрі зерттеуге шабыттандырды, - деді жобаны ұйымдастырушы Фариза Нұржауова.
Қатысушы мектептер педагогтарының айтуынша, ауыл оқушыларына дәрістер, сабақтар, шеберлік сағаттарын өткізу оқушыларды болашақ кәсіби қызметке дайындауға көмектеседі.
⁃ Цифрландыру сонымен қатар балалар мен жастардың дамуына және кәсіптік тұрғыда дайындалуына көмектеседі. Олар болашақта пайдалы болатын бағдарламалауды, робототехниканы, дизайнды және басқа да сандық дағдыларды үйрене алады. Цифрлық жобалар мен конкурстарға қатысу ғылым мен техникаға деген қызығушылықты оятады, сыни ойлау мен шығармашылық қабілеттерін дамытады, - деді Фариза Нұржауова.
ТШО-ның Құлсары қаласының колледждері мен мектептерін қолдау жөніндегі цифрлық бөлімінің бағдарламасы жалғасады. Болашақта цифрландыру және IT бойынша шеберлік сағаттарына Жылыой ауданынан мүмкіндігінше көп балалар қамтылатын болады.
- Информация о материале
- Автор: Дендер
- Категория: Білім және ғылым
- Read Time: 1 min
- 130
Атырау Білім-Инновация лицейінің ХІ сынып оқушылары Гайдар Атағұлла мен Қайырхан Лұқпанов көру қабілеті нашар адамдардың өмірін жеңілдетуге бағытталған ерекше «ақылды көзілдірік» жобасын әзірледі. Жас өнертапқыштардың жасаған бұл жобасы халықаралық деңгейде танылып, Microsoft Imagine Cup Junior 2024 байқауында әлем бойынша 500 үздік жобаның қатарына енді.
Бұл туралы облыстық білім беру басқармасының баспасөз хатшысы Эльмира Тұңғатарова хабарлады.
RikaAI – жасанды интеллект технологиясымен жабдықталған инновациялық көзілдірік. Оқушылардың әзірлеген бұл жұмысы қарапайым әрі интуитивті бағдарламамен ерекшеленеді. Көзілдірікті саусақпен басып қосу арқылы пайдаланушылар оған дауыстық командалар бере алады, яғни көзілдірікпен тікелей өзара әрекеттесіп, ыңғайлы пайдалана алады.
RikaAI ақпарат беру, мәтінді оқу, нысандарды анықтау, суреттерге қол қою секілді негізгі төрт қызметті атқарады.
Гайдар мен Қайырханның айтуынша, олардың басты мақсаты – RikaAI айналасында пайдаланушылардан құралған достық қауымдастық құру. Олар жаңа технологияны жетілдіру барысында пайдаланушылардың пікірлерін тыңдап, олардың қажеттіліктеріне сәйкес түзетулер енгізуді жоспарлап отыр. Сонымен қатар, көзілдірікті кеңірек насихаттау және қолжетімділікті арттыру мақсатында әртүрлі құқық қорғау ұйымдарымен серіктестік орнатуды көздейді.
Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының мәліметі бойынша, бүгінде әлемде 2,2 миллиардтан астам адам көру қабілетінің бұзылуынан зардап шегеді. Гайдар мен Қайырханның бұл бастамасы осындай проблеманы азайтуға және көру қабілеті нашар адамдардың өмірін жеңілдетуге үлкен қадам болып отыр.
Гайдар мен Қайырхан бұл жобаны одан әрі дамытып, көру қабілеті шектеулі жандардың өміріне нақты өзгеріс енгізетін құралға айналдыруды мақсат етуде. Олар алдағы уақытта түрлі халықаралық конкурстарға қатысып, «ақылды көзілдірікті» көпшілікке қолжетімді етуді жоспарлауда.
Алтыншаш ҚҰРМАШЕВА
- Информация о материале
- Автор: Дендер
- Категория: Білім және ғылым
- Read Time: 1 min
- 94
IQanat Олимпиадасының І туры бүкіл Қазақстан бойынша – еліміздің 170 ауданында бастау алды! Интеллектуалдық сайысқа ауылдық елді мекендерде тұратын 56 мың сегізінші сынып оқушысы қатысады.
IQanat Олимпиадасының ерекшелігі – академиялық жетістіктері мен мектептегі бағаларына қарамастан, әрбір баланың жеңіске жетуге мүмкіндігі бар. Дәстүрлі тестілеулерден айырмашылығы – IQanat тапсырмалары оқушының логикалық және математикалық ойлау, оқу сауаттылығы және қазақ тілін меңгеруі сынды қабілеттерін бағалауға бағытталған.
Бірінші турда жеңімпаз атанған 10 мыңға жуық бала екінші – облыстық турға өтіп, оның аясында тест тапсырудан бөлек, IQanat жобасының үш күндік дайындық шарасы – қарқынды білім беру және ынталандыру тренингтеріне қатысады. Екінші турда финалға өтетін 1000-ға жуық бала айқындалады. Финалистердің бір бөлігі Бурабайдағы IQanat мектеп-пансионатына оқуға қабылданып, олардың жатын орны, тамағы, формасы мен оқу материалдарына қажетті шығындары түгел өтеледі.
Финалистердің екінші бөлігі IQanat олимпиадасынан кейінгі үш жылдық қолдау бағдарламасына тегін қабылданып, оның аясында балалар ҰБТ, халықаралық емтихандарға белсенді дайындалады, ағылшын тілін, IT дағдыларды, soft skills, кәсіпкерлік негіздерін меңгереді. Бұл ретте балалардың жетістіктері оқу барысында да, одан түлеп ұшқаннан кейін де бақылауда болады. Бұл мүмкіндіктерді балаларға IQanat жобасының қамқоршылары ұсынып отыр. Олардың қатарында қазақстандық ірі бизнестің, сондай-ақ ШОБ өкілдері болып табылатын, елімізге танымал 160 кәсіпкер бар.
Жоба қамқоршысы Алмаз Төлтаев ауыл балаларының дамуына не үшін қаржы құю қажеттігін түсіндірді: «Мен отбасының тұрғылықты жері мен қаржылық мүмкіндіктеріне қарамастан, әрбір балаға сапалы білім мен ол ұсынатын мүмкіндіктер қолжетімді болуы керек деген сенімдемін, сондықтан IQanat жобасын қолдадым. Жоба ауыл балаларына қазіргі уақытта ең қажетті дағдыларға жүйелі түрде оқытады және бұл өзінің тікелей нәтижелерін береді. IQanat бағдарламасымен қамтылған балалардың 90%-ы Қазақстанның және шетелдің үздік университеттеріне грантпен оқуға қабылдануда. Қазір IQanat түлектері әлемнің 17 елінде білім алып жатыр.
Бұл жобаға қосылу – біздің еліміздің тұрақты дамуы мен адам капиталына инвестиция құюды білдіреді. Өйткені, дәл осындай ынталы да игі ниетті балалардан келешекте үлкен өзгерістер жасай алатын мықты ұрпақ шығады». IQanat бағдарламасы түлектерінің (Alumni) саны бүгінде 2200-ден астам. Олар – жобаның мақтаныштары әрі қозғаушы күші. Олимпиада, негізінен, дәл осы түлектердің күшімен өткізілуде. Бүгінде студент атанған олардың бәрі де бірнеше жыл бұрын осы жолды жүріп өткен, тестілеудің қыр-сырын егжей-тегжей біледі. Олар ұйымдастыру жұмыстарының барлық сатысында көмектесіп жатыр: мектептерді аралап, өзге балаларға бағдарлама ережесін түсіндіреді, тіпті өздері де тест қабылдайды.
IQanat Alumni қоғамдастығын белсенді дамытуда – түлектердің қатысуымен тұрақты кездесулер мен белсенді шаралар өткізіледі. Одан бөлек, осы түлектердің бір бөлігі IQanat қамқорына алған мектеп оқушыларына ментор болып жатыр. 2017 жылы іргесі қаланған уақыттан бері Олимпиада 240 мыңнан астам ауыл баласын қамтыды. Жыл сайын жобаға ҚР Оқу-ағарту министрлігі қолдау көрсетеді.
Еске салайық, IQanat – қазақстандық кәсіпкерлердің әлеуметтік білім беру жобасы, ол ауыл балаларына кең мүмкіндіктер ұсынып, олардың өмірін түбегейлі өзгертеді. Қордың қызметі туралы толық ақпаратты iqanat.kz сайтынан және @iqanat.kz Instagram парақшасынан алуға болады.