Атырауда «Келешек мектептері» жобасы соңғы жылдары қарқынды жүзеге асып, өңірдің білім беру инфрақұрылымын жаңартудың негізгі тетігіне айналды.
Облыста 2023–2025 жылдары барлығы тоғыз жаңа үлгідегі мектеп салу жоспарланған болса, олардың үшеуі қазірдің өзінде пайдалануға берілген. Соның ішінде «Жұлдыз-2» ықшамауданында ашылған жаңа мектеп 10 мың шаршы метрден асатын кең білім беру кеңістігімен, екі ауысымда 1800 оқушыны қабылдайтын мүмкіндігімен ерекшеленеді. Онда асхана, спорт және акт залдары, кітапхана, STEM-зертханалар, медициналық бөлім, сондай-ақ мүмкіндігі шектеулі балаларға арналған лифт пен қолжетімді орта толық қарастырылған. Облыстағы демографиялық өсім, жаңа шағын аудандардың көбеюі және бұрыннан қалыптасқан үш ауысымдық оқыту мәселесі жаңа мектептер салуды аса өзекті еткендіктен, қазіргі уақытта тағы алты білім беру нысанының құрылысы жүргізілуде.
Бұл жобаның өңірлік деңгейдегі маңызын облыстық білім беру басқармасының баспасөз хатшысы Ләззат Еділхан да ерекше атап өтеді. Оның айтуынша, «Келешек мектептері» — жай ғана жаңа ғимарат салу емес, балалардың білім алу ортасын түбегейлі жақсартуға бағытталған жүйелі бастама. Ол орын тапшылығын жою, оқу процесінің қауіпсіздігін арттыру, технологиялық және педагогикалық мүмкіндіктерді кеңейту — жобаның негізгі міндеттері екенін нақтылайды. Сонымен қатар, құрылыстың сапасы мен мектептердің заманауи құрал-жабдықтармен қамтамасыз етілуіне ерекше бақылау қойылғанын, бірақ инфрақұрылымдық жаңарумен қатар педагогтердің кәсіби дайындығы, әдістемелік жаңғыру және білім мазмұнын модернизациялау да маңызды екенін атап өтеді. Оның пікірінше, жаңа мектеп тек қабырғасы бүтін ғимарат қана емес, баланың жан-жақты дамуын қамтамасыз ететін орталық болуы тиіс — мұнда инклюзивті орта, ғылыми және шығармашылық бағыттағы кабинеттер, заманауи технологиямен жабдықталған кеңістіктер болуы міндет.
Жалпыұлттық деңгейде қарағанда, «Келешек мектептері» жобасы елдегі бірнеше жүйелі мәселелерді шешуді көздейді. Ең әуелі — орын тапшылығын, үш ауысымдық және апатты жағдайдағы мектептердің проблемасын еңсеру. Қазақстан бойынша жоба аясында 460 мың оқушы орнына арналған 217 жаңа мектеп салу жоспарланған, бұл елдегі білім беру теңсіздігін төмендетуге бағытталған нақты қадамдардың бірі болып отыр. Сонымен қатар, жобаның мәні тек құрылысқа емес, оқу ортасын сапалы жаңғыртуға бағытталған: STEM-зертханалар, робототехника кабинеттері, интерактивті сыныптар, инклюзивті инфрақұрылым, спорт және өнер кеңістіктері енгізіліп, балалардың қызығушылығы мен қабілетін дамытуға мүмкіндік туғызуда. Жоба сондай-ақ оқу процесін цифрландыру, жасанды интеллект элементтерін енгізу және педагогтердің біліктілігін арттыру сияқты мазмұндық реформалармен де қатар жүреді.
Алайда жаңа инфрақұрылым өздігінен білім сапасын автоматты түрде арттыра қоймайтынын ескеру қажет. Бұл бағытта тәжірибелі педагогтердің жетіспеуі, инклюзивті білім беру жүйесіне қажетті мамандардың тапшы болуы, жаңа технологияларды толыққанды қолдану үшін әдістемелік қолдауды күшейту қажеттілігі секілді сын-қатерлер бар. Сондай-ақ мектептер саны көбейген сайын сапаны бәрінде бірдей деңгейде ұстап тұру — басқару жүйесі үшін маңызды міндетке айналады.
Дегенмен, Атырауда жүзеге асып жатқан «Келешек мектептері» жобасы аймақтың білім беру жүйесін жаңа деңгейге көтеруге бағытталған маңызды қадам екені сөзсіз. Жаңа мектептер өңірдегі демографиялық динамикаға жауап бере отырып, оқушыларды заманауи, қауіпсіз және технологиялық ортада оқытуға мүмкіндік береді. Ләззат Еділхан атап өткендей, бұл — тек бүгінгі мәселені шешу емес, болашақтың білім беру ортасын қалыптастыруға бағытталған стратегиялық бастама. Жоба инфрақұрылым, педагогикалық әлеует және білім мазмұны бір арнаға тоғысқанда ғана толық іске асатыны анық, ал қазіргі қарқын бұл бағытта оң нәтижелерге жол ашып отырғанын көрсетеді.


